måndag 20 april 2009

En fantastiskt trevlig dag

Idag har jag haft en toppendag! Visserligen har jag varit något stressad och haft svårt att ha koll på tiderna, men det får man ta när det varit såhär trevligt. Solen skiner från klarblå himmel och jag började förmiddagen med en mycket trevlig intervju. Det är ett jobb som jag nu verkligen kommer att hålla tummarna för och också kan se mig själv på. Det är för mig viktigt att jag kan se mig själv i den tjänst jag söker eller den tjänst jag har. Jag såg aldrig mig själv i min förra tjänst och kunde ibland t.o.m undra när filmen skulle ta slut...I det här jobbet ser jag mig däremot trivas väldigt bra och passa in perfekt i miljön. Återkommer med detaljer när jag vet mer.

Efter intervjun som var alldeles i närheten av Karlaplan tog jag en underbar vårpromenad längs Strandvägens kaj. Stannade och njöt på en bänk och avslutade med en lunch i solen vid Nybrogrillen. Det är ju precis sånt här jag ska passa på att göra nu när jag har tid och solen lyser. När jag kom ut på Strandvägen vid Djurgårdsbron blev jag alldeles till mig och visste inte i vilken ordning jag skulle börja njuta, skulle jag ta en Djurgårdspromenad eller promenera längs Strandvägen, skulle jag ringa nån eller njuta ensam, skulle jag stanna och äta lunch eller strosa vidare? Trist att man kan bli stressad av att njuta! Hursomhelst stannade jag en stund precis vid bron och tog ett par djupa andetag och försökte förstå att jag hade faktiskt mer än en hel timme att bara vara ensam på en av de absolut vackraste platserna i Stockholm. Det har inte hänt mig de senaste tretton åren och jag är fortfarande helt överväldigad av känslan. Visserligen hade jag tittat fel i mina papper och eftermiddagen slutade med att jag kom en halvtimme för sent till eftermiddagsmötet som jag sett fram emot, men det känns ändå som en bagatell efter denna dag som också avslutades i trevligt sällskap. Hoppas morgondagen blir lika bra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar