onsdag 8 april 2009

Plan B och C och...

Började dagen med att dela ut de M-prydda påskäggen vid stationen i vårt lilla samhälle. Det var kallt och riktigt ruggigt, så efter en ganska kort stund gick vi in i stationsbyggnaden för att värma oss en stund. Vi mutade spärrvakten med två ägg och fick stå kvar. De flesta passerande blev glada och tog tacksamt emot vårt fina godis. Hoppas några vaknade till och använder inbetalningskorten som vi passade på att smyga med i deras händer. 

Nu är det påsk. För mig betyder det inte nåt särskilt. Det brukar bara innebär att man får vara ledig och att barnen får lov. Nu känns det ganska ointressant eftersom jag är ledig hela tiden. Självklart är det mysigt att barnen är lediga nästa vecka och vi kan slappa och ha sovmorgnar tillsammans, men annars blir det ju inte nån större förändring för mig. Idag har jag faktiskt också hunnit med att städa en del. Det är verkligen helt otroligt hur seg jag blir när jag har tid. Jag behöver deadlines och mål! Har därför satt upp ett par mål för mig själv och min tillvaro. Men först ska jag ha påsklov med barnen. Nästa vecka tänker jag sova, slappa och njuta av mina barn i första hand, men givetvis vittra platsannonserna också. Men egentligen är det till ingen nytta, eftersom jag vet vad jag vill ha för jobb och det kommer inte dyka upp bland annonserna eftersom det inte finns än...Nåja, tills dess att det finns, ska jag göra det bästa av situationen och ta hand om hus, barn och man på bästa sätt. Efter påsklovet ska jag ta tag i plan B och C. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar