måndag 6 april 2009

Plit?

Det finns en liten hake med att säga upp sig utan att ha nytt jobb - ingen A-kassa under en period. Kan känna lite vibrationer i luften när mannen och jag diskuterar vårt ekonomiska läge och anar att han blir något mer sammanbiten än vanligt...För att snabba på flödet av pengar in, pengar ut är jag väldigt snabb på redan, så ansöker jag om alla möjliga olika typer av arbeten. På nåt snabbt sätt bör jag ju åtminstone kunna börja dra in en liten peng i hushållskassan och inte bara vara lyxhustru. Jag har därför bl.a sökt till Kriminalvården, vilket kanske inte är nåt som jag tidigare trott att jag ska syssla med eller som mina vänner skulle tro var något för mig. Jag bor ett stenkast från en anstalt och har tidigare i och för sig tänkt tanken att undersöka möjligheten att jobba extra där under studieperioder och mammaledigheter. Hittills har jag inte kommit längre än till tanken, men idag har jag varit på intervju innanför murarna. Jag gillade det! Alltså inte det att vara innanför murarna på det sättet, men jag fick ett mycket gott intryck av personalen och deras inställning. Kände flera aha-upplevelser och ser gärna att jag får prova det yrket också. Jag har också haft en fundering på att arbeta som lärarvikarie på högstadiet, men får känslan av att det kanske är lugnare på anstalten :-) 
När man diskuterar lönen känns det dock inte lika roligt längre. Man kan säga att lönen var ett mycket stort plus på jobbet som jag valde att lämna och att matcha den kommer jag inte göra inom Kriminalvården...Men, pengar är inte allt och har jag satt mig i denna sits, så får jag nog lära mig att tänka så. Åtminstone ett tag, för sen blir jag ju rik på mitt företag som jag också ska starta nu. Oj, nu blev jag stressad och måste ta tag i saker och ting. Först ska jag bara...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar