måndag 20 april 2009

Språkkunnig?

Idag ska jag på en intervju för ett jobb som jag faktiskt också gärna skulle vilja ha. Som jag berättat tidigare så har jag sökt några jobb som jag inte är särskilt intresserad av, men känt att jag skulle kunna ha i väntan på det rätta och för att slippa gå arbetslös. Men dagens är alltså mycket intressant och riktigt lockande. Därför har jag förberett mig mer än vanligt och känner mig riktigt laddad. En liten detalj är att jag sagt att jag är mycket duktig på norska och danska...hur svårt kan det vara? Efter att ha sett den filmen behöver jag ju inte känna mig ensam om det blir svåra situationer. 
På mitt förra jobb fanns en kille som hade som mål att lära sig ett nytt danskt ord om dagen (eller var det veckan, minns inte?) och dessa ord rabblade han då och då vilket ofta ledde till gapskratt i det annars så tysta kontorslandskapet. Han sa att han inte förstod danska alls, men han hade ett otroligt bra uttal och lät verkligen som en sluddrig dansk. Jag förstår danska mycket bra, men kan nog egentligen inte säga ett enda ord så att det låter danskt. För att inte tala om räkneorden. Hoppas det inte blir sifferförhör på intervjun!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar