onsdag 1 april 2009

Vår på riktigt eller aprilskämt?

Vad tror ni? Jag tror att det är på riktigt. Jag kan berätta för er som sitter inne på era kontor och arbetsrum att det är alldeles underbart ute. Solen skiner, det är 11 grader varmt i skuggan och vindstilla. Om det inte var så mycket att göra när man är arbetslös skulle jag sätta mig i solen och läsa, men jag hinner inte idag. Det blir imorgon :-)

Jag har varit iväg hela förmiddagen och fixat. När jag är i affären får jag ett sms från sonen som undrar när jag kommer hem. Det var säkert en timme kvar tills han skulle sluta skolan och jag fick en känsla av att något hade hänt, så jag ringde upp honom. Nej, det var ingen fara, men de hade fått sluta tidigare och han och hans två kompisar stod utanför oss och han hade ingen nyckel. Det här är ju inte nåt särskilt märkvärdigt och ni undrar säkert varför jag berättar det. Jo, jag fascineras över tonårshjärnan och idag tog det nog priset! Han börjar nämligen skälla på mig för att jag igår sagt åt honom att byta jacka i vårvärmen. Ehhh, jaha? Ja, och nyckeln låg ju i vinterjackan...doooh! Det här med att tänka själv kommer nog väldigt mycket senare i livet för hans del.

1 kommentar:

  1. Jag läste hela bloggen... Du skriver för jäkla bra! Drog på smilbanden flera gånger och skrattade högt ibland. Godnatt!

    SvaraRadera